Nackademin

Skrev ett antagningsprov idag (igår) på Nackademin. Utbildningen som jag eventuellt vill plugga heter "Anläggningsingenjör järnväg". Innan provet fick vi skickat till oss material att läsa. Matematik a + b, samt en massa om bygg. 

Matematikdelen var helt ok, de hade även med en sektion om logik, vilket också kändes bra. Utöver detta hade de  i inledningen frågor som "när du lär dig något nytt, i vilken utsträckning skriver du ned det?", "brukar du läsa dagstidningar..?" "känner du igen dig i följande citat?: 'Sverige frågar lärarstudenter sin lektor eller professor vilka frågor som kommer på tentan, vilka kapitel de kan hoppa över och om de måste gå på föreläsningarna. De plagierar lärobokstexter och struntar i obligatoriska seminarier, varefter de anser sig orättvist behandlade när de blir underkända (Svd, 2012-04-01).'"

Hur suspekt som helst! Vad är det för kufar jag kommer ha att göra med om jag börjar plugga på Nackademin? 
 
Jag sökte ju som sagt järnvägsutbildningen, men trots det var jag tvungen att svara på byggfrågorna - som utgjorde över hälften av provfrågorna. Och inte var det enkelt. Jag förstod varken frågorna eller något av svarsalternativen... Ska maila dem imorgon och klaga på provets utformning. Förutom att byggfrågorna var väldigt icke genomgripande så förstår jag inte varför folk som jag ska behöva få sämre slutresultat på provet p g a frågor om ett område som vi inte är ett dugg intresserade av - låt vara att vi fick en lista på studiematerial att plugga in...

Kommentarer
Postat av: Pia Nordin

Du har inte kvar det gamla materialet för provet digitalt? Du vill inte skicka det i ett mail till mig? :)

Mvh
[email protected]

2014-05-01 @ 13:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0